Review Albert Heijn online boodschappen

Albert Heijn is de grootste supermarktketen van Nederland. Hoewel er meer dan 1000 Albert Heijnvestigingen in Nederland zijn, is het óók mogelijk om online te bestellen. Tijdens het online bestellen kies je van een gigantisch assortiment en kun je jouw eigen bezorgtijden bepalen. In deze review leggen we precies uit hoe boodschappen bestellen bij Albert Heijn in z’n werk gaat.

Boodschappen bestellen bij de Albert Heijn gaat in drie eenvoudige stappen:

  1. Moment van bezorging kiezen
  2. Boodschappen uitkiezen
  3. Bestelling bevestigen

In de rest van de review gaan we dieper in op de details van bovenstaand bezorgproces.

Bezoek Albert Heijn

Pluspunten

  • Gratis bezorging bij specifieke bonusproducten
  • Gebruiksvriendelijke website
  • Snelle levering mogelijk
  • Veel voordeel met bonusaanbiedingen

Minpunten


Registratieproces bezorgservice Albert Heijn

Bij Albert Heijn kun je online boodschappen bestellen via de website. Via de website klik je in de rechterbovenhoek op ‘online bestellen’. Daar kom je op een pagina waar je direct het bestelproces ingaat. Er zijn twee opties mogelijk:

  • Inloggen: mensen met een bestaand AH profiel.
  • Postcode controleren: als je nog nooit eerder hebt besteld bij Albert Heijn, kun je hier je postcode controleren om te achterhalen of er bij jou in de buurt bezorgd wordt.

Registreren

Wanneer je nog niet eerder hebt besteld bij Albert Heijn en nog geen account hebt doorloop je het registratieproces. Je vult je postcode in en daarna moet je een bezorgmoment kiezen. Pas nadat je het bezorgmoment hebt uitgekozen, moet je jezelf registreren. Albert Heijn vraagt om de volgende persoonlijke gegevens:

  • Geslacht
  • Voor- en achternaam
  • Wel/niet zakelijk bestellen
  • Land
  • Postcode
  • Huisnummer
  • Adres
  • Geboortedatum (minimumleeftijd voor bestelling is 18 jaar oud)
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Wachtwoord
  • Eventueel bonuskaartnummer

Door deze gegevens in te vullen heb je een AH-profiel, waarmee je in de toekomst eenvoudig in kunt loggen en nog een keer kunt bestellen. Ook is het hierdoor mogelijk om bepaalde recepten en producten op te slaan op je AH-profiel. We kunnen je er overigens van verzekeren dat je gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Tijdens het registreren kun je het privacy- en cookiebeleid van Albert Heijn erop naslaan.


Bezorging van je boodschappen

Bij Albert Heijn zijn er twee verschillende plekken waar je jouw boodschappen in ontvangst kunt nemen. Namelijk:

  1. Bij jou thuis (of op een andere gewenste locatie)
  2. Bij een AH Pick-up point

Er is nog een derde manier om je spullen op te halen, namelijk in een AH winkel. Dit is echter alleen mogelijk voor klanten die en Allerhande Box bestellen. Deze dient vier dagen van tevoren te worden besteld.

Moment van bezorging

Je kiest als eerste een moment van bezorging uit. Bezorging kan al vanaf de volgende dag. Zes dagen per week, namelijk maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Hieronder tonen we een voorbeeld van een bezorgschema. Zoals je in het schema kunt zien, zijn er verschillende ‘tijdsblokken’ beschikbaar. Zoals je ziet, zijn er verschillende prijzen en verschillende vakjes.

  • De blauwe vakjes zijn de ‘reguliere’ bezorgvakjes.
  • De groene vakjes zijn ‘milieubewuste’ vakjes. Dat houdt in dat Albert Heijn voor dit bezorgmoment minder kilometers hoeft te maken om de boodschappen bij jou thuis te bezorgen.

Let op: de bezorgmomenten stromen snel vol. Al helemaal als je de boodschappen de volgende dag wilt laten bezorgen. Daarom raden we aan om je boodschappen het liefst één dag eerder te bestellen, dan weet je zeker dat de gewenste timeslot nog beschikbaar is.


Wat kost het om online boodschappen te bestellen?

Bovenstaand schema verklapt al een klein beetje wat de prijzen van bezorging zijn. Toch zetten we ze voor de volledigheid nog even voor je op een rijtje. Op moment van schrijven is bezorging minimaal €2.50 en maximaal €8.95. Deze prijzen fluctueren op basis van dag- en tijdstip van bezorging. Elke week zijn er nieuwe acties, waarmee gratis bezorging mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast zijn er nog aanvullende kosten, de zogeheten ‘standaardkosten’ die bestaan uit servicekosten en dergelijke. Deze bedragen (op moment van schrijven) €6.95.

Gratis bezorging met bonusproducten

Een voorbeeldactie – zoals ook te zien is in bovenstaande afbeelding – is gratis bezorging bij €12 aan Tropicana en Quaker-producten of €15 aan verzorgingsproducten. Deze acties wisselen wekelijks, maar zijn vaak wel het overwegen waard. Soms zijn de totale kosten van de ‘gratis bezorging’-actie zelfs minder dan wanneer je bezorgkosten los toevoegt.

Bovendien betaal je vanaf 3 Allerhande Box gerechten geen servicekosten.

Kosten voor afhalen

Heb je geen tijd om door de winkel te struinen maar vind je het geen probleem om je boodschappen op te halen bij een AH pick-up point? Dan kun je daar natuurlijk ook voor kiezen. Bezorging vindt plaats in een tijdslot van 1 uur (bijvoorbeeld tussen 18.00 en 19.00) en kost gemiddeld €1. Dat is een stuk goedkoper dan het laten bezorgen van de boodschappen.

Minimum besteding online boodschappen doen

Bij de online bestelserivce van Albert Heijn geldt een minimumbesteding van €70 (exclusief statiegeld en servicekosten). Dat is best een behoorlijk bedrag, al helemaal als je een een gezinshuishouden hebt. Het loont daarom voornamelijk om online boodschappen te doen voor meerdere mensen/huishoudens, of producten te bestellen waarvan je weet dat je ze langer kunt bewaren.

Abonnement op bezorgkosten

Als je vaak online boodschappen bestelt, tikt het behoorlijk aan qua kosten. Je kunt dan vanaf €8 per maand gratis je boodschappen laten bezorgen, zo vaak als je wilt. Dit heet de AH Bezorgbundel. Daarnaast kun je de pick-up points gratis gebruiken. De kosten zijn als volgt:

  • Maandag t/m zaterdag: €13 p.m. voor 3 maanden, €12 p.m. voor 6 maanden, €10 p.m. voor 12 maanden
  • Dinsdag t/m donderdag: €10 p.m. voor 3 maanden, €9 p.m. voor 6 maanden, €8 p.m. voor 12 maanden

Hoe snel worden je boodschappen geleverd?

De bestelling wordt bezorgd (of ligt klaar voor afhalen) in het tijdschema dat jij hebt aangeklikt. Als jij hebt aangeklikt dat de bestelling de volgende dag wordt bezorgd, dan is dat ook zo. Als je in de ochtend besteld zijn er vaak nog tijdvakken beschikbaar voor dezelfde dag. Bestel je later op de dag? Dan heb je kans dat het eerstvolgende beschikbare tijdvak pas de volgende dag beschikbaar is.

Maar hoe laat komt de bestelling precies aan? Stel, je hebt een tijdvak tussen 08.00 en 14.00. Dan wil je natuurlijk niet thuis bij de deur te zitten wachten op je boodschappen. Gelukkig krijg je via de website preciezer inzicht in de verwachte bezorgtijd. Bovendien stuurt Albert Heijn je een gratis sms, 30 minuten voordat de boodschappen bezorgd worden/klaarliggen. Erg handig!


Praktische informatie

Albert Heijn heeft een heel groot aanbod, zowel in de winkels als online. Misschien is het online aanbod nog wel vele malen groter dan het assortiment bij de Albert Heijn vestiging bij jou in de buurt.

Dekkingsgraad

De dekkingsgraad van de bezorging is vrij goed in vergelijking met andere supermarkten. In elke provincie kun je gebruikmaken van de service. Of Albert Heijn ook in jouw regio bezorgt, moet je controleren door een postcode in te vullen. Wel vinden wij dat er weinig pick-up points zijn. In de randstad zijn er vrij veel, maar in de noordelijke provincies zijn de pick-up points heel schaars. In de provincie Groningen, bijvoorbeeld, is helemaal geen pick-up point. Controleer dit dus goed van tevoren! Tijdens het bestellen krijg je een kaart van Nederland te zien waar je in een oogopslag ziet waar het dichtstbijzijnde pick-up point zit.


Gebruiksvriendelijkheid en mobiele app

Als je voor het eerst online boodschappen bestelt, is het heel even wennen hoe het allemaal werkt. Gelukkig word je eenvoudig door de stappen heen geleid. Bovendien vindt je snel alle producten die je nodig hebt. Je typt simpelweg in wat je nodig hebt, en Albert Heijn toont jou een overzicht van alle producten die aan jouw omschrijving voldoen. Het is dus een intuïtieve manier van boodschappen zoeken en het werkt goed. Vanwege de zoekmodule hoeft je niet eerst door allerlei productcategorieën heen te worstelen. Je krijgt bovendien zoeksuggesties, net als dat je bij Google krijgt.

Scrollen door aanbiedingen

Als je bijvoorbeeld ‘groente’ intypt, en daarna op ‘kies product’ kiest, krijg je een overzicht van alle groentes die je kunt bestellen. Vervolgens kun je subcategorieën kiezen, zoals ‘biologisch’, ‘voordeelpakken’, ‘goedkoopje’, ‘nieuwe producten’. Ook kun je je zoektocht beperkten tot producten die in de bonus zijn.

Winkelmandje eenvoudig aanpassen

Je kunt je winkelmandje ten alle tijden aanpassen. Bijvoorbeeld door de hoeveelheid van een product aan te passen, of door het product volledig te verwijderen.

Hoe betaal je voor je boodschappen?

Bij het aanvaarden bij de bestelling moet je bevestigen dat je over een pinpas beschikt, en dat je deze gereed houdt bij bezorging. Je moet dus ‘aan de deur’ betalen. Het is niet mogelijk om via iDeal of Creditcard of een andere betaalwijze te betalen voor je boodschappen.

Informatie op basis van jouw account

Albert Heijn maakt slim gebruik van jouw Albert Heijn-account. Op basis van jouw gegevens selecteren ze producten die je eerder hebt gekocht of vaak aanschaft. Zo kun je in een mum van tijd jouw favoriete producten terugvinden.

Boodschappen bestellen via de Allerhande App

Met de gratis Allerhande app kun je je makkelijk een boodschappenlijst maken, boodschappen bestellen of zoeken in de recepten van Allerhande. Dus zo kun je de boodschappen alvast bestellen als je bijvoorbeeld moet wachten in het openbaar vervoer, of als je een verloren momentje zit te wachten bij de tandarts of iets dergelijks.


Bezoek Albert Heijn
Copyright Dik.nl 2019 | DIK.NL geeft antwoord op je vraag