Afvallen door te skeeleren

Wie wilt afvallen zal er misschien niet direct aan denken, maar skeeleren is een enorm goede manier om overtollige kilo’s weg te werken. Als je (snel) een aantal kilo kwijt wilt raken zal je 2 zaken moeten veranderen: je eetpatroon en je bewegingspatroon. De sportschool induiken is vaak voor veel mensen een te grote drempel. Skeeleren biedt in dat geval uitkomst. Het is namelijk naast gezond, ook nog eens ontzettend leuk! In dit artikel lees je alles over afvallen door te skeeleren.

Perfect alternatief voor de sportschool

Vaak weten mensen wel dat ze – naast hun dieet – eigenlijk ook zouden moeten gaan sporten. De sportschool is dan doorgaans de meest voor de hand liggende optie, maar veel mensen zien er tegenop om dagelijks een gym te bezoeken. Het is ook oersaai, op zo’n loopband rennen of op een crosstrainer je workout doen. En dan ook nog eens tussen allemaal zwetende en stinkende mensen. Je kunt er dan voor kiezen op thuis te gaan sporten, maar ook dat kan snel saai worden.

Als jij je hierin herkent is skeeleren misschien wel dé perfecte oplossing om je bewegingspatroon te verbeteren. Als je dan ook nog eens je voedingspatroon aanpast weet je helemaal zeker dat je binnen de kortste keren de nodige kilo’s kwijt raakt. We hebben een aantal diëten op een rij gezet die prima aansluiten bij het skeeleren.


Weight Watchers logo

Weight Watchers

Het dieet van Weight Watchers is misschien wel het allerbeste dieet wat je kunt volgen als je begint met skeeleren. Je mag namelijk alles eten wat je wilt, zolang je binnen je dagelijkse puntentotaal blijft. Je puntentotaal heb je altijd bij de hand via een handige app zodat je precies kunt zien wat je die dag nog mag eten. Door punten toe te kennen aan producten en maaltijden word je ook automatisch bewuster over je voeding. Je gaat doordachtere keuzes maken en zal merken dat het steeds makkelijker wordt om voor gezonde voeding te kiezen. Daarom is het Weight Watchers dieet ook op de langere termijn goed vol te houden en misschien is dat dan ook wel de reden dat het dieet al jaren als één van de populairste diëten van Nederland wordt gezien!

Bezoek Weight Watchers
Afslank Receptenbijbel logo

Afslank Receptenbijbel

Ook het Afslank Receptenbijbel dieet is zo’n dieet wat prima aansluit bij skeeleren als oplossing voor meer beweging. Je krijgt kant-en-klare dag- en weekschema’s aangeleverd vol gezonde en gevarieerde recepten. Je hoeft dus zelf niet al teveel na te denken bij wat je wél en niet mag eten tijdens het dieet. Momenteel ontvang je bovenop de receptenbijbel een aantal handige bonussen: 10 gezonde toetjes, 84 gezonde tussendoortjes, 12 richtlijnen voor een gezond en slank lichaam en het Ultieme Afslank Programma.

Bezoek Afslank Receptenbijbel
PuurFiguur logo

PuurFiguur

Het PuurFiguur dieet richt zich op de hormoonbalans in je lichaam. Ongezonde voeding en stress verstoren deze hormoonbalans waardoor je lichaam niet optimaal functioneren kan. Perfect bij het skeeleren dus, want door de (intensieve) lichaamsbeweging maakt je lichaam endorfine aan, ook wel het gelukshormoon genoemd. Wederom ontvang je bij dit dieet weer kant-en-klare voedingsschema’s en tal van gezonde recepten. Als je aan de slag gaat met dit dieet (in combinatie met skeeleren) zal je niet alleen merken dat je aanzienlijk afvalt, maar je ook fitter en energieker gaat voelen.

Bezoek PuurFiguur

Waarom skeeleren zo goed voor je is

Wanneer je pas net begint met skeeleren zal je merken dat het een behoorlijk inspannende bezigheid is. De been- en bilspieren worden flink op de proef gesteld. Het grote voordeel is echter dat de hoge fun-factor van skeeleren er voor zorgt dat het erg goed vol te houden is. Bovendien kun je er samen op uit (met bijvoorbeeld je partner of vrienden/vriendinnen), maar net zo gemakkelijk alleen.
Naast de been- en bilspieren gebruik je ook je buikspieren tijdens het skeeleren. Die sixpack is dankzij het skeeleren dus al weer ietsjes meer in zicht. Natuurlijk lever je energie tijdens het skeeleren en wordt de vetverbranding in je lichaam dus geactiveerd. Dubbel zo goed voor je buik dus!

Misschien is het grootste voordeel van skeeleren nog wel dat je lekker in de buitenlucht actief bent. Veel beter dan in een muf hok toch? Vooral als het zonnetje schijnt is het heerlijk om buiten te skeeleren. Je kunt een mooie tocht door de natuur uitstippelen en slaat daarmee 2 vliegen in 1 klap: je bent lekker actief en komt heerlijk tot rust! Een beetje tegenwind zorgt voor nog meer resultaat. Door de extra weerstand zal je je nog harder moeten inspannen en dus nog meer vet verbranden.

Het enige nadeel wat je zou kunnen benoemen van skeeleren is dat het wellicht in de herfst en winter minder aangenaam is om buiten actief te zijn. Dit is echter eenvoudig op te lossen door je goed te kleden. Je kunt bijvoorbeeld thermokleding dragen en een goed windjack beschermt je tegen de gure wind. Gaat het vriezen? Dan ruil je natuurlijk de skates om voor schaatsen. Precies dezelfde workout, maar dan met ander materiaal. Voor de regenachtige dagen kun je terecht bij een indoor-ijsbaan zodat je je routine niet hoeft te doorbreken.


Zoals gezegd is skeeleren een behoorlijk inspannende bezigheid. Alle kracht komt uit je benen en in het begin zal dat nog wel eens voor ‘loden benen’ zorgen. Maar zoals bij alles: hoe vaker je het doet, hoe eenvoudiger het op termijn gaat. Je zal merken dat je conditie er flink op vooruit gaat en je taille in omvang zal afnemen. Je buikspieren zijn immers de stabiliserende factor tijdens het skeeleren en je buik zal dus beetje bij beetje strakker worden. Afhankelijk van je gewicht en tempo verbrand je tijdens een half uurtje skeeleren al gauw tussen de 200 en 300 calorieën. Voeg daar een goed dieet (één van bovengenoemde diëten bijvoorbeeld) aan toe en je weet zeker dat je in no-time de nodige kilo’s zult afvallen!


Dit artikel is geplaatst in de volgende categorie(ën): Afvallen Sporten

Copyright Dik.nl 2017 | Producten en diensten vergelijken op prijs en kwaliteit